Alex Webb | The Suffering of Light, thirty years of photographs

1690 Kč

Z předmluvy Alexe Webba z knihy The Suffering of Light, thirty years of photographs vydané nakladatelstvím Thames & Hudson Ltd. v roce 2011, vydání první:

„V roce 1975 jsem ve své fotografické tvorbě dospěl k mrtvému bodu. Fotil jsem černobíle a zakotvil jsem v jednom tématu; fotil jsem americký sociální horizont v Nové Anglii a v New Yorku – fotil jsem opuštěné parkoviště,  obývané nezachytitelnými lidskými bytostmi, dětmi připoutanými v autech se ztraceným pohledem a potulnými psy. Ty fotografie byly emočně distancované, často ironické, občas i vtipné a možná trochu surreální. Připadalo mi, že se snažím prozkoumat a přijít na kloub něčemu, co už jiní fotografové jako Lee Friedlander a Charles Harbutt objevili. Skoro omylem jsem si koupil knihu Grahama Greena Komedianti, která je zasazená do nestálého světa Haiti Papa Doca – měl jsem možnost přečíst si o světě, který mě fascinoval a děsil. Během pár měsíců jsem seděl v letadle, které směřovalo do Port-au-Prince. 

První výlet na Haiti, který trval tři týdny, mě změnil – nejen jako fotografa, ale i jako člověka. Fotil jsem svět, který jsem nikdy v životě nezažil – svět emočně barvitý a intenzivní; syrový, rozpolcený a často tragický. Započal jsem objevovat jiná místa – Karibik, hranici Ameriky a Mexika, místa jako Haiti, kde mi přišlo, že se život žije s ohnutými zády na ulici. Tři roky po mé první cestě na Haiti mi došlo, že musím dát ve své fotografické tvorbě prostor ještě jednomu aspektu emoce – intenzivním barvám těchto Bohem opuštěných světů. Spalující světlo a syté barvy byly v mých očích velmi silně zakořeněné ve všech těchto kulturách, mezi kterými jsem pracoval, na rozdíl od té hnědošedé barevné rezervovanosti Nové Anglie. Od té doby pracuji převážně s barvami.

Nejsem typický dokumentární fotograf nebo fotožurnalista – pracuji víceméně jako pouliční fotograf; objevuji svět s kamerou v ruce, nechávám sebe a svou tvorbu unášet rytmem pouličního života. Podle mě skoro všechno pochází z ulice – jakýkoliv náhled mám do těchto kultur, ať už se jedná o sociologii, politiku, kulturní život nebo estetiku, nepochází z nějakých předsudků, ale z mého bloumání ulicemi. Občas mi připadá, že ruch ulice může být ukazatelem budoucí změny sociopolitického klimatu.
Za posledních pár let mě má fascinace barvami, kterou jsem poprvé tak silně pocítil v tropech, dohnala ke spoustě nových projektů a na spoustu zajímavých míst jako je Latinská Amerika, Afrika, Florida a Istanbul. Často mě to táhlo na místa kulturní a politické nejistoty – na hranice, ostrovy, na okraje společností; na místa, kde se kultury míchají, občas do sebe naráží nebo se spojují.
Některé projekty mi trvalo roky dokončit. Jiné byly kratší. Spousta se jich překrývalo. Seřazené víceméně chronologicky, tato kniha zachycuje občas chaotickýa občas tajuplný proces tvorby, propletené projekty a obsese, témata a vášně, kulturní tenze a neobvyklé momenty do jedné velké souvislé kroniky života ulice, od roku 1979 do současnosti.“ 

Alex Webb | The Suffering of Light, thirty years of photographs

Mám zájem dostávat nejnovější informace na e-mail.

Leica Gallery Prague je součástí mezinárodní sítě Leica galerií.