Sarah Moon

Cirkus

7. 5. — 31. 5. 2008
První výstava v nových galerijních prostorách Leica Gallery Prague ve Školské ulici.

Sarah Moon, narozená v roce 1941, se po absolvování studia umění živila modelingem v Haute Couture. Jako samouk spontánně pronikala do technických možností a odhalovala záludnosti fotografie. Od konce šedesátých let se začala reklamní fotografii věnovat jako umělkyně na volné noze.


Již během prvního roku své nové profesní kariéry slavila úspěch - byla vyzvána k účasti na výstavě „Modinsolite“, kterou uspořádala pařížská galerie Delphire na téma: Pozice Avantgardy v módní fotografii. Její snímky publikovaly časopisy Marie Claire‚ Harper’s Bazaar, Nova, Vogue, Elle, ale také Frankfurter Allgemeine Magazin a časopis Stern. Sarah Moon se také intenzivně věnovala filmové práci a vedle 150 reklamních spotů (pro L’Oréal, Cacharel, TWA, Dupont, Teflon ad.), zrealizovala několik celovečerních filmů jako Mississippi One (1990), Contacts (1994) a Henri Cartier-Bresson Point d’Interrogation’ (1995).


Ve své volné i užité tvorbě Sarah Moon dosáhla nezaměnitelného intimního obrazového stylu, který sahá mimo jednotlivé kategorie a žánry a vládne velkou poetickou silou. Sama autorka také veškerou kategorizaci svých děl odmítá.


Podobně jako módu komponuje i své jezerní krajiny, květinová zátiší, portréty nebo pohledy na město a krajinu. Její obrazy očividně patří k jedné rodině, k jednomu pohledu, odráží jedinečný postoj, nejsou omezené toliko dokonalým zvládnutím řemesla.


Jméno Sarah Moon má ve světě fotografie téměř mýtický tón. Umělecká kvalita její práce je mimo jakoukoliv diskusi, což dokazují i výstavy, které jí uspořádaly takové instituce jako International Center of Photography New York (1983), Staley-Wise Galerie New York (1993), Haus der Photographie Hamburg (Archeology of Elegance 2002), Maison Européenne de la Photographie (2003) a Kyoto Museum of Contemporary Art (2004).



Mám zájem dostávat nejnovější informace na e-mail.

Leica Gallery Prague je součástí mezinárodní sítě Leica galerií.