Srdečně Vás zveme na křest knihy Tady v Holešovicích fotografa Marka Kaplera do Leica Gallery Prague, který se koná v pondělí 19.06.2023 od 18 hodin, součástí křtu bude také beseda o vzniku knihy.
Kapacita galerie je omezená, na besedu je nutné se přihlásit přes mail: post@lgp.cz
Autor knihy podává pomocí svých fotografií svědectví o proměně pražských Holešovic, ke kterým ho váže osobní pouto z minulosti. Je pozorovatelem razantní proměny, kterou si čtvrť momentálně prochází. Ve svých fotografií zachycuje obrazy míst, které se dynamicky proměňují.
Jak říká sám autor: Z autentické čtvrti s kouzlem dělnické periferie se stává město bezduchých kanceláří a bohatých rezidencí. Vidím, jak staré Holešovice před očima nenávratně mizí a vzniká jejich nová podoba. Ve své knize jsem se pokusil zachytit jakýsi fragment bývalých Holešovic i jejich současnou proměnu, která je mi cizí. Touto knihou se loučím s určitým období svého života a uzavírám jedno fotografické téma. Sbohem, Holešovice.
Opět se podílíme na FotoŠkoda festivalu a rádi bychom Vás pozvali na 3 besedy, které se uskuteční u nás v galerii. První beseda se uskuteční 29. května, kterou Vás provede Roman Franc – autor aktuální výstavy v naší galerii. Druhá beseda bude patřit Kateřině Janišové o fotografování žen a jako poslední Vás čeká beseda 31. května beseda s Tomášem Třeštíkem, známým fotografiemi osobností na balkoně svého bytu.
Na besedy se můžete přihlásit zde.
Těšíme se na Vás !
8. prosince máme z důvodu soukromé akce od 13:00 zavřeno.
Děkujeme za pochopení a přeje hezké Vánoce.
Klid před bouří – Jak jsme žili za normalizace | fotografie ze 70. a 80. let
Srdečně Vás zveme na křest knihy do Leica Gallery Prague, který se koná v pondělí 28.11.2022 od 18 hodin.
Paralelně s výstavou připravil Jaroslav Kučera ve svém nakladatelství JAKURA stejnojmennou knihu, která bude pokřtěna v rámci tradičních pondělních besed v Leica Gallery Prague. Knihu bude křít autor fotografií s autory textového doprovodu Danielou Mrázkovou a Dušanem Veselým.
Kniha vychází v česko–anglické verzi v nákladu 800 kusů. V této publikaci, kterou si můžete v Leica Gallery Prague prohlédnout a zakoupit za 1199,-Kč, je pro Vás připraveno celkem 276 kusů černobílých fotografií s textovým doprovodem a vzpomínkami samotného fotografa.
Kapacita galerie je omezená, na besedu je nutné se přihlásit přes mail: post@lgp.cz
Přijďte se zúčastnit besed v rámci FotoŠkoda festivalu k nám do Leicy !
Můžete se těšit na Manfreda Baumanna, Jindřicha Štreita anebo na Jaroslava Kučeru, který je autorem naší aktuální hlavní výstavy.
Srdečně Vás zveme na vernisáž výstavy Jaroslava Kučery | Klid před bouří.
Vernisáž uvede sám autor a kurátorka Daniela Mrázková.
Začátek vernisáže je v 19:00 3.11. 2022.
Těšíme se na Vás!
Jaroslav Kučera (*1946) patří mezi špičkové fotoreportéry a dokumentaristy, jejichž snímky dokáží samy o sobě vyprávět příběhy. Stačí jim k tomu obraz, slova nejsou nutná. Jenže Kučera má navíc výjimečný dar: dokáže své fotografie doprovodit osobním vyprávěním, vzpomínkami a postřehy, což příběhy zachycené na snímcích ještě umocňuje a dává jim zcela nový rozměr. Kniha Klid před bouří je i díky této autorově schopnosti výjimečným dokumentem, který zachycuje realitu života za bývalého režimu. Bez nostalgie a bez retro patosu ukazuje, jak se žilo za normalizace štamgastům z hospod čtvrté cenové, svůdně krásným dívkám na strahovských kolejích, pražské kavárenské bohémě i lidem čelícím šedivé a stísňující každodennosti.
Tomáš Vocelka
Tomáš Pospěch, Jiří Siostrzonek a Zdeněk Lhoták budou diskutovat společně s účastníky nejen o fotografiích z cyklu „Spartakiáda“ posledního jmenovaného, které i po 45 letech vzbuzují značně rozdílné emoce.
Beseda s autorem Jaroslavem Pulicarem a kurátorem výstavy Tomášem Pospěchem o fotografiích Jaroslava Pulicara a lidsky nebo názorově spřízněných autorů jako jsou Pavel Dias, Vojtěch Dukát nebo Josef Koudelka.
Beseda s Jaroslavem Pulicarem se bude konat v pondělí 16.května od 18 hodin v Leica Gallery Prague. Prosíme o rezervaci míst předem na e-mailu post@lgp.cz
Přijměte pozvání na komentovanou prohlídku právě probíhající výstavy “I tady žijí lidé”. Vedle informací o vzniku kolekce ze života obyčejných lidí v Afghánistánu se dozvíte také o jedinečném způsobu adjustace fotografií pomocí technologie ArtResin. Autora fotografií Jiřího Turka doplní Milan Brát, který osobně každou vystavenou fotografii vyrobil.
Komentovaná prohlídka se bude konat ve středu 13. dubna od 18 hodin v Leica Gallery Prague.
Přijměte pozvání na komentovanou prohlídku právě probíhající výstavy “I tady žijí lidé”. Vedle informací o vzniku kolekce ze života obyčejných lidí v Afghánistánu se dozvíte také o jedinečném způsobu adjustace fotografií pomocí technologie ArtResin. Autora fotografií Jiřího Turka doplní Milan Brát, který osobně každou vystavenou fotografii vyrobil.
Komentovaná prohlídka se bude konat ve středu 30. března od 18 hodin v Leica Gallery Prague.
Karlův most – gotická „industriální“ stavba z roku 1357, dnes celosvětový i lokálně pražský fenomén, který se v běhu dějin změnil v nehybný a přitom dynamický turistický suvenýr. A také v jedinečné místo pro pomíjivé momenty bizarností, romantické osudy anebo obscéní výjevy svobody. Nakladatelství Bigg Boss v posledních dnech roku 2021 vydala Charles Bridge – unikátní knihu fotografa Jana Jindry, s níž po publikacích Osmdesátky a Heavy Metal Milovice uzavírá jeden velký literárně-fotografický triptych. Jindra rozmanité a těžko předvídatelné život(y) Karlova Mostu zachytával přesně v letech 2016-2020.
Jindra se ve své knize Charles Bridge pohybuje na tenké hranici mezi dokumentární a stylistickou fotografií s inspirací v pražských výjevech Františka Drtikola. Graficky citlivě a elegantně provedená publikace představuje Karlův most tak jak ho známe, ale nevídáme. Příběh jedné legendární stavby obsahuje pravdivé i lživé příběhy naší historie, otázkou zůstává, jaké scény ze života turistů nebo obyvatelů centra Prahy vytváří právě dnes. Jindra jako nenápadný pozorovatel na zdánlivě anachronické médium filmu loví a úspěšně zachytává momenty lehce bizarní, přirozené, romantické i tragikomické, v každém ohledu spontánní a svobodné – vizuálně komunikuje estetický kontrast mezi moderní dobou a podobou architektury, jejíž stavební kámen byl položen v roce 1357.
„Turisté na Karlově mostu jsou vlastně jeho moderní sochou. Mezi díla Brokoffa a Brauna jsme my přidali davy lidí, které jsou jeho neoddělitelnou součástí. A člověk si musí přiznat, že mu prostě najednou chybí, most není úplný. Raději se bude těšit na brzké vstávání, kterému turisté neholdují, kdy najde most osamocený. Uloupne si pro sebe tu chvíli, protože ji chce, kvůli ní sem přišel. Neurčují ji jiné, temné okolnosti. Samota je něco jiného než prázdnota,“ píše novinář a šéfredaktor týdeníku Respekt – Erik Tabery – v eseji Prázdnota a most, který čtenáři mohou v knize též objevit.
Dle teoretika a historika umění Tomáše Pospěcha je z dnešního odstupu více než tří desetiletí zřejmé, že už během studií na FAMU v 80. letech byl Jan Jindra výraznou osobností české momentní fotografie. „Přitom právě jeho práce v prostředí tehdy jediné české vysoké umělecké školy s výukou fotografie vždy nějak vybočovaly,“ dodává Pospěch k osobnosti fotografa, který následně v 90. letech ještě formou tradiční černobílé momentky zachytil odchod okupačních sovětských vojsk z našeho území – což mj. sugestivně shrnuje kniha Heavy Metal Milovice, jíž Bigg Boss vydal v roce 2016, tedy ve stejné době, kdy pod jeho křídly vyšla také Jindrova kultovní publikace Osmdesátky.
„Zvláštní mi na fotografování na mostě přijde, že to nevydržím dělat dlouho. Jaksi nenaplňuji svoji fotografickou normu z jiných projektů. Karlův most je přese všechno stále energeticky náročné místo, dlouhé pozorování mne otupuje, ztrácím cit, radost a odhodlání fotografovat. Udivuje mě však, co během dalších a dalších návštěv na mostě zahlédnu, protože v každou denní hodinu tu život běží jinak. (…). Moje fotografování je každopádně zásah do soukromí, ale mám potřebu to celé zachytit a doufám v určitý přesah projektu. Někdy se musím po fotografování omlouvat, že jsem příliš dotěrný, neviditelnost funguje jen chvíli. Jindy se fotografovat neodvažuji, motiv mi uteče,“ svěřuje se ve svém eseji Neviditelný fotograf přímo Jan Jindra, jenž se po revoluci naplno věnoval reklamě a k volné momentní tvorbě se začal znovu obracet až s odstupem let. Teprve projekt Charles Bridge je aktuálně jeho skutečným návratem plnému rozvinutí jeho autorských fotografických přístupů z 80. let.
Přijměte pozvání na besedu nad fotografiemi právě probíhající výstavy “I tady žijí lidé”. Autor ve svém cyklu ukazuje život běžných lidí v Afghánistánu v době válečného konfliktu.
Ačkoliv se vznik fotografií datuje do roku 2011, snímky kábulských obyvatel rezonují dnes víc než kdykoliv jindy. Po dvaceti letech odešli z Afganistánu američtí vojáci a zemi opět ovládl Tálibán.
Diskutovat budou autor, Jiří Turek a gen. major ve výslužbě Petr Pelz, bývalý velvyslanec v Afghánistánu. Besedu bude moderovat Míla Dubská, ředitelka Leica Gallery Prague. Pohled na život a vzpomínky z Afghánistánu diplomata a generála Petra Pelze doplní projekce dalších fotografií a autentické zážitky Jiřího Turka.
Beseda se bude konat v pondělí 21. března od 18 hodin v Leica Gallery Prague bez výběru vstupného. Prosíme o rezervaci míst předem na e-mailu post@lgp.cz.