Beseda s Jaroslavem Pulicarem

Beseda s Jaroslavem Pulicarem

Beseda s autorem Jaroslavem Pulicarem a kurátorem výstavy Tomášem Pospěchem o fotografiích Jaroslava Pulicara a lidsky nebo názorově spřízněných autorů jako jsou Pavel Dias, Vojtěch Dukát nebo Josef Koudelka.

Beseda s Jaroslavem Pulicarem se bude konat v pondělí 16.května od 18 hodin v Leica Gallery Prague. Prosíme o rezervaci míst předem na e-mailu post@lgp.cz

 


I TADY ŽIJÍ LIDÉ – komentovaná prohlídka výstavy

I TADY ŽIJÍ LIDÉ – komentovaná prohlídka výstavy

Přijměte pozvání na komentovanou prohlídku právě probíhající výstavy  “I tady žijí lidé”. Vedle informací o vzniku kolekce ze života obyčejných lidí v Afghánistánu se dozvíte také o jedinečném způsobu adjustace fotografií pomocí technologie ArtResin. Autora fotografií Jiřího Turka doplní Milan Brát, který osobně každou vystavenou fotografii vyrobil.

Komentovaná prohlídka se bude konat ve středu 13. dubna od 18 hodin v Leica Gallery Prague.


I TADY ŽIJÍ LIDÉ – komentovaná prohlídka výstavy

I TADY ŽIJÍ LIDÉ – komentovaná prohlídka výstavy

Přijměte pozvání na komentovanou prohlídku právě probíhající výstavy  “I tady žijí lidé”. Vedle informací o vzniku kolekce ze života obyčejných lidí v Afghánistánu se dozvíte také o jedinečném způsobu adjustace fotografií pomocí technologie ArtResin. Autora fotografií Jiřího Turka doplní Milan Brát, který osobně každou vystavenou fotografii vyrobil.

Komentovaná prohlídka se bude konat ve středu 30. března od 18 hodin v Leica Gallery Prague.


Křest knihy Jana Jindry: Charles Bridge

Křest knihy Jana Jindry: Charles Bridge
Zveme vás na křest nové knihy s názvem Charles Bridge, který se uskuteční v Leica Gallery Prague v pondělí 28. března. Autor Jan Jindra bude hovořit o této knize i o svém fotografickém portfoliu s kurátorem a teoretikem fotografie Tomášem Pospěchem a Vladimirem_518. Začínáme v 18 hodin, místo si můžete rezervovat na e-mailu post@lgp.cz

 

 

Karlův most – gotická „industriální“ stavba z roku 1357, dnes celosvětový i lokálně pražský fenomén, který se v běhu dějin změnil v nehybný a přitom dynamický turistický suvenýr. A také v jedinečné místo pro pomíjivé momenty bizarností, romantické osudy anebo obscéní výjevy svobody. Nakladatelství Bigg Boss v posledních dnech roku 2021 vydala Charles Bridge – unikátní knihu fotografa Jana Jindry, s níž po publikacích Osmdesátky a Heavy Metal Milovice uzavírá jeden velký literárně-fotografický triptych. Jindra rozmanité a těžko předvídatelné život(y) Karlova Mostu zachytával přesně v letech 2016-2020.

Jindra se ve své knize Charles Bridge pohybuje na tenké hranici mezi dokumentární a stylistickou fotografií s inspirací v pražských výjevech Františka Drtikola. Graficky citlivě a elegantně provedená publikace představuje Karlův most tak jak ho známe, ale nevídáme. Příběh jedné legendární stavby obsahuje pravdivé i lživé příběhy naší historie, otázkou zůstává, jaké scény ze života turistů nebo obyvatelů centra Prahy vytváří právě dnes. Jindra jako nenápadný pozorovatel na zdánlivě anachronické médium filmu loví a úspěšně zachytává momenty lehce bizarní, přirozené, romantické i tragikomické, v každém ohledu spontánní a svobodné vizuálně komunikuje estetický kontrast mezi moderní dobou a podobou architektury, jejíž stavební kámen byl položen v roce 1357.

„Turisté na Karlově mostu jsou vlastně jeho moderní sochou. Mezi díla Brokoffa a Brauna jsme my přidali davy lidí, které jsou jeho neoddělitelnou součástí. A člověk si musí přiznat, že mu prostě najednou chybí, most není úplný. Raději se bude těšit na brzké vstávání, kterému turisté neholdují, kdy najde most osamocený. Uloupne si pro sebe tu chvíli, protože ji chce, kvůli ní sem přišel. Neurčují ji jiné, temné okolnosti. Samota je něco jiného než prázdnota,“ píše novinář a šéfredaktor týdeníku Respekt Erik Tabery v eseji Prázdnota a most, který čtenáři mohou v knize též objevit.

Dle teoretika a historika umění Tomáše Pospěcha je z dnešního odstupu více než tří desetiletí zřejmé, že už během studií na FAMU v 80. letech byl Jan Jindra výraznou osobností české momentní fotografie. Přitom právě jeho práce v prostředí tehdy jediné české vysoké umělecké školy s výukou fotografie vždy nějak vybočovaly,“ dodává Pospěch k osobnosti fotografa, který následně v 90. letech ještě formou tradiční černobílé momentky zachytil odchod okupačních sovětských vojsk z našeho území což mj. sugestivně shrnuje kniha Heavy Metal Milovice, jíž Bigg Boss vydal v roce 2016, tedy ve stejné době, kdy pod jeho křídly vyšla také Jindrova kultovní publikace Osmdesátky.

Zvláštní mi na fotografování na mostě přijde, že to nevydr­žím dělat dlouho. Jaksi nenaplňuji svoji fotografickou normu z jiných projektů. Karlův most je přese všechno stále energe­ticky náročné místo, dlouhé pozorování mne otupuje, ztrácím cit, radost a odhodlání fotografovat. Udivuje mě však, co během dalších a dalších návštěv na mostě zahlédnu, protože v každou denní hodinu tu život běží jinak. (…). Moje fotografování je každopádně zásah do soukromí, ale mám potřebu to celé zachytit a doufám v určitý přesah projektu. Někdy se musím po fotografování omlouvat, že jsem příliš dotěrný, neviditelnost funguje jen chvíli. Jindy se fotografovat neodvažuji, motiv mi uteče,“ svěřuje se ve svém eseji Neviditelný fotograf přímo Jan Jindra, jenž se po revoluci naplno věnoval reklamě a k volné momentní tvorbě se začal znovu obracet až s odstupem let. Teprve projekt Charles Bridge je aktuálně jeho skutečným návratem plnému rozvinutí jeho autorských fotografických přístupů z 80. let.

 


Beseda o životě v Afghánistánu: I tady žijí lidé

Beseda o životě v Afghánistánu: I tady žijí lidé

Přijměte pozvání na besedu nad fotografiemi právě probíhající výstavy “I tady žijí lidé”. Autor ve svém cyklu ukazuje život běžných lidí v Afghánistánu v době válečného konfliktu.

Ačkoliv se vznik fotografií datuje do roku 2011, snímky kábulských obyvatel rezonují dnes víc než kdykoliv jindy. Po dvaceti letech odešli z Afganistánu američtí vojáci a zemi opět ovládl Tálibán.

Diskutovat budou autor, Jiří Turek a gen. major ve výslužbě Petr Pelz, bývalý velvyslanec v Afghánistánu. Besedu bude moderovat  Míla Dubská, ředitelka Leica Gallery Prague. Pohled na život a vzpomínky z Afghánistánu diplomata a generála Petra Pelze doplní projekce dalších fotografií a autentické zážitky Jiřího Turka.

Beseda se bude konat v pondělí 21. března od 18 hodin v Leica Gallery Prague bez výběru vstupného. Prosíme o rezervaci míst předem na e-mailu post@lgp.cz.

 


Hledání poslední vesnice

Hledání poslední vesnice

Je slovenská vesnice českým Tahiti? Proměny fotografického pojetí vesnice od posledních ostrůvků tradiční pospolitosti přes kolektivizovanou vesnici až po Vesničku mou střediskovou vám přiblíží Tomáš Pospěch – pedagog, fotograf a kurátor v jedné osobě – na fotografiích českých a slovenských fotografů (Martin Martinček, Josef Koudelka, Gustav Aulehla, Markéta Luskačová, Pavel Vavroušek, Miroslav Pokorný, Jindřich Štreit, Jitka Hanzlová, Karel Cudlín, Evžen Sobek).

Beseda se bude konat v pondělí 24. ledna od 18 hodin v Leica Gallery Prague za dodržení aktuálních protiepidemických opatření. Prosíme o rezervaci míst předem na e-mailu post@lgp.cz.

 


Křest knihy “I JÁ SE TOULAL ULICEMI MANHATTANU”

Křest knihy “I JÁ SE TOULAL ULICEMI MANHATTANU”

Zveme Vás na opožděný křest knihy, který se nemohl kvůli pandemii Covid-19 konat při jejím vydání.

Kniha I já se toulal ulicemi Manhattanu vyšla v loňském roce v nakladatelství Kant. Povídání o New Yorku s autorkou knihy a prezentace jejích fotografií se uskuteční v Leica Gallery Prague v pondělí 29. 11. 2021 od 18 hodin. Rezervace míst nutná na e-mailu: post@lgp.cz

I JÁ SE TOULAL ULICEMI MANHATTANU
Text a fotografie: Eva Heyd
Ilustrace: Jan Trakal
Grafická úprava: Martina Kupsová, Klára Zahrádková
Vydalo nakladatelství Kant

O městě, které nyní nikdy nespí.  Nebylo tomu tak ale vždycky..

Přijměte pozvání na výlety proti proudu času po souřadnicích místa zvaného kdysi Mannahatta. Cesty jsou protkané životními příběhy lidí, kteří svým zápalem, energií a schopnostmi utvářeli jeho podobu, atmosféru a svébytnost.
Fakta i zajímavosti vzniku metropole, která se stala vlajkovou lodí nastupujícího nekompromisního kapitalismu, nabízí řadu impulzů k přemýšlení o hodnotách našeho života i společnosti.
Kniha je i díky jedinečným ilustracím nejen průvodcem pro čtenáře, kteří se do New Yorku chystají, ale i inspirativním a vizuálním zážitkem pro ty, kteří se budou těšit návštěvou historických osobností a míst jen ve své mysli.

Beseda se uskuteční v Leica Gallery Prague v pondělí 29. 11. 2021 od 18 hodin. Vstup zdarma, rezervace míst nutné na mailu:  post@lgp.cz


Beseda o trampech s trampem Liborem Fojtíkem

Beseda o trampech s trampem Liborem Fojtíkem

Zveme Vás na besedu s  autorem současné výstavy Liborem Fojtíkem – bude se konat ve čtvrtek 24. 6. od 18 hodin.

Fotograf Libor Fojtík se narodil v trampské rodině a do 18 let jezdil s rodiči i bez na vandr s usárnou a v kanadách.Trampské prostředí dokonale zná a se zaujetím i nadsázkou je mapuje. Na besedě bude tedy řeč o tom, jak vznikaly fotografie z vystaveného souboru Trampové i o lidských příbězích, skrytých za jednotlivými fotografiemi.
Beseda se uskuteční v Leica Gallery Prague ve čtvrtek 24. 6. od 18 hodin. Vstup zdarma, rezervace míst na mailu:  post@lgp.cz


Beseda s autorem výstavy Šeptuchy – Kubou Kamińskim

Beseda s autorem výstavy Šeptuchy – Kubou Kamińskim

Letošní držitel prestižní Grand Press Photo, polský fotoreportér Kuba Kamiński, představí svůj cyklus černobílých snímků z polsko-běloruského pohraničí, který můžete v aktuálně vidět v Leica Gallery Prague.

Velmi osobní fotografický projekt zachycuje nejen „středoevropské šamanky“, léčitelky, které si říkají šeptuchy, ale také krajinu, v níž žijí. Jak se Kamińskému podařilo získat jejich důvěru a zblízka zachytit tajemné rituály? Besedy se zúčastní také kurátorka výstavy Marie Iljašenko.

Beseda se uskuteční v úterý 1. 6. 2021 od 18 hodin, nutná je rezervace míst předem na e-mailu: post@lgp.cz.

Vstup zdarma, beseda se bude konat při dodržení aktuálních hygienických opatření.

 


Pavel Mára: Site Specific

Pavel Mára: Site Specific

Publikace vznikla k výstavnímu projektu fotografa Pavla Máry v kostele Zvěstování Panně Marii v Litoměřicích. V Leica Gallery Prague bude pokřtěna její limitovaná knižní edice, kterou představí fotograf Pavel Mára, autorka úvodního textu Radana Ulverová a grafici Karel Haloun a Jan Zich. Součástí večera bude projekce dokumentárních fotografií z realizace projektu a krátkého filmu, který byl k této výstavě vytvořen režisérem Pavlem Dragounem.

Křest knihy se uskuteční v pondělí 21. 9. 2020 od 18 hodin v Leica Gallery Prague, vstup zdarma. Prosíme o rezervaci míst na e-mailu post@lgp.cz

Publikace vznikla ke stejnojmennému výstavnímu projektu fotografa Pavla Máry v kostele Zvěstování Panně Marii v Litoměřicích. V Leica Gallery Prague bude pokřtěna její limitovaná knižní edice, kterou představí fotograf Pavel Mára, autorka úvodního textu Radana Ulverová a grafici Karel Haloun a Jan Zich. Součástí večera bude projekce dokumentárních fotografií z realizace projektu a krátkého filmu, který byl k této výstavě vytvořen režisérem Pavlem Dragounem.

„Publikace Pavel Mára: Site Specific měla poněkud jiné ambice, než výstavní katalogy obvykle mívají. Byla součástí výstavy, ale může stát i sama o sobě jako její kapesní varianta. Dokonce se snaží nabídnout ‚víc‘, totiž prázdný prostor chrámu před tím, než v němž byla instalována. Kniha je komponována ve variabilním řádu moduloru o devíti čtvercích, který reflektuje způsob, jakým byla výstava autorsky komponována. Náklad katalogů v měkké vazbě doprovází limitovaná edice padesáti číslovaných kusů v luxusní pevné vazbě s vintage fotografií, podepsanou autorem.“ (Karel Haloun)

Záměrem projektu fotografa Pavla Máry (nar. 1951) pro bývalý jezuitský kostel Zvěstování Panně Marii v Litoměřicích bylo využití dialogu barevnosti barokního prostoru s černobílými i barevně desaturovanými profánními fotografiemi, které svou formou rezonují s jeho monumentalitou. Osm fotografií z nově realizovaného souboru Tváře (2015, 2019) bylo v prostoru hlavní lodě kostela prezentováno na transparentních deskách v nadživotní velikosti jako digitální simulace otisku technického planfilmu. Instalace těchto průhledných obrazů stála ve vizuální opozici k černobílým analogovým zvětšeninám z cyklu Mater z roku 2016, umístěným kolem oltáře a v oratoři (Mater Paže, Nohy, Krk, 2017). Nejstarší část vystavených děl, u nás i v zahraničí často prezentovaný cyklus Rodina  Triptychy z let 1991 a 2011, se stala součástí průchozích empor.  Digitální záznam Torza s jizvou (2019), umístěný na kruchtě kostela, výstavní projekt završoval. Výstava probíhala v kostele Zvěstování Panně Marii v Litoměřicích od 10. června do 16. srpna 2020.

 


Beseda o nové knize Michaela W. Pospíšila

Beseda o nové knize Michaela W. Pospíšila

Zveme vás na pondělní besedu o fotografii, tentokrát spojenou s křestem knihy Paris, Praha etc….   O tomto projektu budeme diskutovat s jeho autorem Michaelem W. Pospíšilem, kurátorkou knihy Terezií Zemánkovou a Karlem Kerlickým z nakladatelství KANT.

Dozvíte se více o osudových událostech v životě autora i o projektu, jehož část (Paris, etc…) je vystavena v naší galerijní kavárně. Další fotografie jsou k vidění ve Francouzském institutu Praha. Při besedě Vám promítneme fotografie, které se do výstav nevešly – tj. kompletní soubor Paris, Praha, etc… tak, jak je zachycen v knize nebo jak bude na podzim představen v galerii G4 v Chebu.

Beseda se uskuteční v Leica Gallery Prague v pondělí 8. června 2020 od 19 hodin. Pokud se jí chcete zúčastnit, prosím zašlete nám přihlášku na e-mail post@lgp.cz. Kapacita galerie je omezená a bez potvrzené přihlášky Vám bohužel nemůžeme garantovat vstup (vzhledem k současným epidemiologickým opatřením). Děkujeme za pochopení.

Vstup zdarma.

 


Komentovaná prohlídka s Vasilem Stankem

Komentovaná prohlídka s Vasilem Stankem

Technika, kterou použil Vasil Stanko při fotografování svého cyklu Rodinný portrét, je unikátní a přitom pro tohoto autora typická – s využitím několikanásobného zrcadlení vytváří kompozice, které mají nezaměnitelnou vizualitu a vícevrstevný obsah. Jak takovéto “zrcadlené obrazy” vznikají, co předcházelo zmáčknutí spoušti? Jak si vybíral Vasil Stanko své modely?  A kdo byl hlavním režisérem kompozic, které jsou u každého modelu jiné, nezaměnitelné, zaplněné důvěrně blízkými osobami a intimním prostředím  fotografovaných?

 

 

Na otázky, které vás napadají při prohlídce výstavy Rodinný portrét, bude odpovídat její autor při komentované prohlídce. Ta se uskuteční ve čtvrtek 24. 9. 2020 od 18 hodin v Leica Gallery Prague.

Vstupné na komentovanou prohlídku je stejné jako běžné vstupné na výstavu, tj. 70 korun základní vstupné, 40/30 korun snížené vstupné.

Prosíme o rezervaci míst na e-mailu post@lgp.cz

Účast na komentované prohlídce se bude řídit aktuálními hygienickými nařízeními kvůli Covid-19 a tímto Vás žádáme o jejich sledování a respektování.